Leta i den här bloggen

fredag 16 juli 2010

Länge sedan!

Ojojoj, det var jättelänge sedan som jag uppdaterade bloggen! Jag hade tagit massa bilder och förberett massa bloggidéer, men sen kom massa andra saker i vägen. I semestertider blir det förhoppningsvis mer tid över till att blogga för en solskygg person som jag!

Idag var jag förbi Stockholm Green Festival i Kungsträdgården. Jag var förbi där igår också och ville köpa te hos Yuko Ono Sthlm  men då hade deras kortläsare sagt upp sig och jag hade inga kontanter. På vägen till bankomaten blev jag jättetrött (hade tränat innan och hade ont i fötterna) och åkte istället hem. Men idag gjorde jag ett nytt försök och hade laddat med kontanter.

Så jag blev 30g Aoyagi (2009), 30g Sencha Tokujyo Hitotoki (2009) och 35g Yame Sencha-pulver rikare. Bägge 30g-förpackningarna hade kort datum och kostade därför 90kr  för bägge två. Sencha-pulvret gick på 170 kr. Fick även med mig två smakprover av Yame Gyokuro och Yame Sencha. De hade bakverk av olika slag som var gjorda på grönt te. Jag provade en av dessa och den var jättegod! Morgondagens aktivitet blir därför att baka med mitt nya pulverte! Sockerkaka eller bullar? Svåra problem som jag tampas med!

Nu återstår att prova teerna och se vad jag tycker. Jag hyser gott hopp om dessa japanska teer efter att ha blivit helt beroende av det kinesiska ångade En Shi Yu Lu från In The Mood for Tea (läs tekoppens recension) som jag köpte för ett par månader sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar