Leta i den här bloggen

lördag 17 juli 2010

En kanna Hojicha som iste

Gjorde en kanna Hojicha som iste. Det är mitt Hojicha från Kusmi som jag har bryggt. Jag har börjat göra iste på teer som jag vill bli av med, men som jag inte vill slänga. Jag kan inte förstå varför jag tyckte så mycket om detta Hojicha för några månader sedan och nu tycker jag att det har en alldeles för frän smak. Kan inte uttala mig om det är just detta te eller om det är Hojicha i allmänhet som jag tycker smakar illa eftersom jag inte har provat något annat Hojicha.

Läste på Senchaholics blogg att han hade införskaffat en kanna till iste från Yuko Ono. Eftersom jag är en lättpåverkad och svag människa så börjar jag ångra att jag inte köpte den kannan i Kungsträdgården igår så att jag slipper sila mellan två saftkannor/karaffer. 

Hojicha ute ur kylskåpet efter några timmar

2 kommentarer:

  1. Ja, den är oerhört praktisk. Det märks ännu mer om du brygger ett fukamushicha, som ju är väldigt finfördelat. Hojicha har ju ändå ganska "stora" bitar.

    Hojicha har en lite speciell sträv, träig och söt smak. :)

    SvaraRadera
  2. Den söta smaken får jag nog leta lite mer efter! Den sträva råa smaken är nog det enda jag känner.

    SvaraRadera