Leta i den här bloggen

måndag 17 maj 2010

Jämförelse av två lichiteer

Jag köpte två lichiteer

Lichiteerna köpte jag på Gröna teimporten för 62 kr/hg respektive Stockholm Tea Centre för 46 kr/hg. Smakmässigt föredrar jag det billigare teet eftersom det har en mer subtil lichidoft. Det dyrare teet har en otrolig stark lichidoft som nästan påminner om parfym. Kan man verkligen få te att lukta så mycket av lichi på naturlig väg? Jag har då aldrig ätit lichi som doftar så mycket. Doftar lichiblommor?

De två olika lichiteerna. Till vänster med större teblad: Gröna teimporten och till höger med mindre blad: Stockholm Tea Centre

Tebladen ser väldigt olika ut. De från Gröna teimporten är mycket större medan de från Stockholm Tea Centre är som vilket smaksatt svart te som helst (som Kobbs lösviktsteer). 

Jag kommer nog inte att köpa några lichiteer igen. Vill jag ha något fruktigt så föredrar jag faktiskt Kobbs blåbärste. Men det var kul att prova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar