Leta i den här bloggen

tisdag 20 april 2010

Min teresa del 2


När jag väl upptäckte att det fanns en hel värld med teälskare som dricker teer utöver de vanliga smaksatta ville jag lära mig "allt" om det. Jag inhandlade två böcker på nätet: Från Sencha till lapsang av Petter Bjerke & Vernon Mauris och Kinas gröna guld - Grönt te av Charlotte Lesche. Just då var det kampanjpris för Lesches bok så den fick jag för 50 kr. Innan dessa böcker hade hunnit dyka upp hade jag hunnit springa en vända till In The Mood For Tea, Gröna teimporten och Stockholm Tea Centre. Jag hade dessutom hunnit med att skaffa mig en vattenkokare med reglerbar temperatur. Jajemän, när jag får en fix idé så går det undan!

Tillbaka till böckerna: Från Sencha till Lapsang tyckte jag var riktigt informativ och för en nybörjare är den rätt lagom omfattande att använda som uppslagsbok. Kinas gröna guld var trevlig läsning och gav inspiration - men inte direkt en bok som jag går tillbaka till, men 50 kr var den värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar