Leta i den här bloggen

tisdag 27 april 2010

Dålig tedrickare

Har varit en dålig tedrickare den senaste tiden. Har inte orkat utforska "finteer". På jobbet dricker jag i princip bara Änglamarks Ceylonte på påse (och några Arvid Nordquist-tepåsar som smakar godis vilka jag köpte i Finland förra sommaren). I lågkonjunkturens spår är socker och mjölk borttagna och vi får bara tre sorters Lipton-te. Tyvärr är det alltid sorter som jag inte tycker om. Den enda drägliga sorten Lipton utan mjölk och socker är cintronteet. Det får vi av någon anledning inte...utan det är oftast blue fruits och green tea oriental (huga- avskyr anis).

Men jag fick lite Nepal Emerald Green av tekoppen som jag har provat. Tyvärr kom jag aldrig förbi första bryggningen. Tycker definitivt om kronärtskockesmaken. När jag läser att hon skriver zucchini faller bitarna på plats! Jag vet dock inte om jag hittar någon müsli eller honung...

Tyvärr har jag väl varit mer sugen på "saft utan kraftig sötma" på sistone. Så det har blivit mitt lichi-te som jag köpte hos gröna teimporten för ett tag sedan.

Här är mina fantastiskt söta japanska teburkar som rymmer ca 100 g vanligt svart te. De köpte jag hos gröna teimporten. 180 kr för två och de har en extra förslutning i plast inuti. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar