Leta i den här bloggen

tisdag 2 november 2010

Te på jobbet

Har numera släpat med mig mitt teset tea for one till jobbet. Eftersom pentryt närmast mitt kontorslandskap av Dilbert cubicles inte har någon vattenkokare så blir det vatten från kaffemaskinen. Vet inte om det är vattnet som är boven i dramat. Men jag provade med både svart te och TGY av lägre grad (bägge teerna har jag druckit hemma) utan att det blev särskilt gott. Kannan provbryggde jag även med hemma, med helt OK resultat. Det var t o m fler teblad som rymde ur kannan än när jag provade hemma. Måste nog trava längre bort till nästa pentry för att koka vatten till mitt te imorgon!

4 kommentarer:

  1. Fan, har de ingen vattenkokare eller möjlighet att få hett vatten som inte passerat genom en kaffepip? Inte bra.

    SvaraRadera
  2. Fast jag brukar fylla på en kopp med "kaffeslask" innan jag tar vatten till teet. Vi har bara en fantastisk Selecta-maskin =)

    SvaraRadera
  3. ...and the crowd says Boo Selecta!
    Dessa fördömda helvetesmaskiner =_=
    Turligt nog har vi vattenkokare på mitt jobb. Nu fattas bara eget skrivbord för mig så jag har nånstans att bre ut tegrejerna. Det är för lite tekultur på svenska arbetsplaster!

    SvaraRadera
  4. Ja Sparris de där Selectamaskinerna är som de är. Numera micrar jag mitt vatten i kannan. Med följden att jag inte dricker mitt "avancerade" te så ofta. Blir tyvärr mest Liptonpåsar.

    SvaraRadera