Leta i den här bloggen

söndag 8 maj 2011

Longcha och matchakarameller


Inhandlade för ett tag sedan longcha och matchakrameller från Yuko Ono. Longcha beskrivs som ett te mellan oolong och svart te. Jag tycker det smakar som ett neutralt kinesiskt svart te. Nu när det är soligt har jag kallbryggt det. Då har en mild och fruktig smak. Den är faktiskt godare kallbryggd. Jag bryggde den i karaff i kylskåp och silade vid när teet hälldes i glaset.

Matchakaramellerna smakar te och är inte lika söta som vanligt godis vi är vana vid.

Longcha och matchagodis i sina förpackningar

Kallbryggt longcha 

2 kommentarer:

  1. Jag gillade longcha, tyckte att det påminde lite om Oriental Beauty. Men jag förstår att Japan mest inriktar sig på grönt te!

    SvaraRadera
  2. Ah det är ju DET som det påminner om! Jag lyckades inte sätta ord på smaken. Men jag tycker i och för sig att Oriental Beauty är godare. Men Longcha är riktig god kall (rätt intetsägande som varm)

    SvaraRadera